Super Alimente: Amarant, Cuscus, Bulgur, Taboule, Spelt (Alac), Hrisca, Alge Marine, Mei, Naut, Linte, Porumb

Etichete

Super Alimente: Amarant, Cuscus, Bulgur, Taboule, Spelt (Alac), Hrisca, Alge Marine, Mei, Naut, Linte, Porumb

"Am ales să gătesc sănătos, cu ingrediente de cea mai bună calitate. Prefer să mănânc mai puțin, dar superior calitativ. Nu este atât de important să mă simt sătulă atunci când mă ridic de la masă, este mult mai important să simt că am pus pe primul loc gustul, echilibrul nutrițional, calitatea" spune Elena Roșu, Tehnician NUTRIȚIONIST, cea care...

"Am ales să gătesc sănătos, cu ingrediente de cea mai bună calitate. Prefer să mănânc mai puțin, dar superior calitativ. Nu este atât de important să mă simt sătulă atunci când mă ridic de la masă, este mult mai important să simt că am pus pe primul loc gustul, echilibrul nutrițional, calitatea" spune Elena Roșu, Tehnician NUTRIȚIONIST, cea care a elaborat Dieta HipoCalorica axată pe Super Alimente ce poate fi citită și tipărită aici: Dieta Hipo Calorica: Meniu pas cu pas pentru 30 zile

Mai mult

Super Alimente: Amarant, Cuscus, Bulgur, Taboule, Spelt (Alac), Hrisca, Alge Marine, Mei, Naut, Linte, Porumb  % produse

SubCategorii

  • CusCus

    Cușcuș (română) / couscous (engleză, franceză) / kuskusu (arabă) / cuscuz (portugheză). Într-o singură formulare: garnitura perfectă pentru pește, carne de pui, vită, miel, tofu. Ideal în salate (pur și simplu amestecăm couscous cu roșii tăiate mărunt, castraveți, ridichii). Poate fi combinat și cu legume înăbușite.

    Cus cus integral, cuscus bio alb dar și cu quinoa și spelt, ori cuscus cu cânepă, multicereale, cu porumb și orez, cu semințe de chia ori cu flori - iată câte varietăți minunate puteți prepara în numai câteva minute. Cuscus-ul este preferat de mulți bucătari datorită faptul că se prepară extrem de rapid, este elegant, rafinat și gustos. Conține proteine, fibre, selenium, vitamine din complexul B-urilor, are un conținut redus de grăsimi saturate, zero colesterol și sodiu.

  • Hrisca

    Hrișca este o alternativă foarte bună pentru orez sau cartofi. Poate fi gătită precum orezul sau în combinație cu acesta. Puteți adăuga hrișcă și în sarmale. Pastele din hrișcă au cu circa 100 calorii mai puțin decât pastele din grâu și mai multe proteine și vitamine! De aceea, pot constitui o alternativă pentru pastele din grâu (care au multe calorii dar mai puține proprietăți nutritive decât cele bio din hrișcă). Orice rețetă de paste se poate realiza cu paste din hrișcă în loc de grâu. Idee de salată cu paste din hrișcă, gata în câteva minute: după fierberea pastelor așteptăm puțin să se răcească și amestecăm cu avocado, roșii proaspete și condimentele preferate. Am obținut o salată de paste extrem de nutritivă și sățioasă. 

    Pastele din hrișcă Probios Italia (made in Italy) nu conțin gluten, reducându-se astfel riscul intoleranțelor digestive. Sunt recomandate și copiilor pentru că se digeră ușor, au multe proprietăți nutritive și sunt BIO! Orice rețetă de paste se poate realiza cu paste din hrișcă în loc de grâu.

    Comparativ cu alte cereale, hrișca conține o cantitate mare de proteine. Hrișca are, de asemenea, un conținut foarte scăzut în grăsimi. Hrișca are multe proprietăți nutritive: conține multe vitamine și minerale esențiale pentru corpul adulților și al copiilor, inclusiv vitamine din complexul B, acid folic, cupru și zinc. Complexul B este un grup de opt vitamine care susțin buna funcționare a organismului, o stare bună de sănătate și conferă energie. Acidul folic este una dintre vitaminele B, care, de asemenea, ajută organismul să se regenereze, să facă noi celule. Aportul adecvat de cupru previne bolile neuro degenerative. Conținutul de zinc din hrișcă este și el benefic căci poate ajuta organismul să lupte cu răceli și gripe prin stimularea sistemului imunitar.

    În cazul în care urmați o dietă de slăbire axată pe proteine de bună calitate, puteți asocia în rețetele dvs pastele din hrișcă alături de ciuperci (care sunt de asemeni bogate în proteine și minerale), mazăre, soia verde, somon, ouă fierte, spanac, brânză de vaci, proteine din zer, carne albă de pui sau curcan, carne de vită fiartă, oleaginoase în cantități mici (migdale, alune, sâmburi de caise, muguri de pin). Proteinele sunt foarte importante pentru că ne furnizează energia de care avem nevoie pe parcursul zilei şi ne conferă starea de saţietate dorită cu puține calorii. Proteinele sunt esenţiale pentru persoanele care doresc să slăbească, dar şi pentru cei care doresc să îşi crească masa musculară.

    Hrișca poate fi consumată și de diabetici, cu acordul medicului. Studiile din domeniul nutriției derulate de cercetătorii canadieni și publicate în Journal of Agricultural and Food Chemistry arată că hrișca poate fi utilă în dieta diabeticilor. Acest lucru se datorează unui indice glicemic mediu de 54 care nu ridică atât de mult glicemia precum o fac derivatele din grâu sau orez!

  • Amarant

    Amarant are un gust delicios de nucă și nu are gluten. Este recomandat și copiilor începând cu vârsta de 8 luni. Făina se poate utiliza pentru pâine și deserturi de casă. Boabele de amarant sunt un ingredient excelent în pilafuri, supe, budinci. Poate inlocui cu succes orezul în orice rețete. Proprietățile nutritive ale amarantului sunt însă net superioare orezului alb. Amarant este bogat în proteine, în special aminoacizi esențiali (precum lizina), minerale ( fier, calciu, magneziu, zinc, potasiu, fosfor, cupru, mangan), vitamine ( A, complexul B C, K).

  • Alge Marine

    Algele marine pot fi numite și adevărate legume din mare. Pot fi gătite ușor, întocmai ca și fasolea verde sau alte legume. Analizele nutriționale arată clar că în alge marine regăsim mult mai mulți nutrienți decât în tradiționalele legume cultivate pe pământ. Algele marine sunt o bogată sursă de macronutrienți pentru că extrag o infinită varietate de nutrienți din apele mărilor și oceanelor (motiv pentru care mai sunt numite și "apă de mare concentrată"). Multe tipuri de alge marine au mai mult calciu decât brânza, mai mult fier decât carnea de vită și mai multe proteine decât ouăle.

  • Arpacas, Bulgur,...

    Arpacas (orz perlat), grâu bulgur, naut, linte.

  • Mei, Malai, PopCorn BIO

    Popcorn bio, mamaliga bio, mei. Renumitul doctor Gillian McKeith include meiul pe lista superalimentelor alaturi de: germenii, quinoa, lucerna, orzul verde, inul, patrunjelul, algele marine, stevia, floarea-soarelui, algele salbatice verzi-albastre. 

    Meiul abunda in magneziu si siliciu. Este de asemenea o sursa buna de fibre si proteine vegetale.

    Prin aportul de vitamina B3 pe care il aduce in alimentatie contribuie la reducerea colesterolului iar prin aportul de fier ne fereste de anemie. Pentru un plus de energie, proprietati antifungice si antimicotice includeti meiul in alimentatia celor mici. Acidul folic continut de mei este esential pentru copiii aflati in crestere dar si pentru fameile insarcinate sau care isi doresc copii, acidul folic avand un rol important in crearea de noi celule in organism.

pe pagina
Arata 1 - 12 din 61 itemi
Arata 1 - 12 din 61 itemi